סולר, בנזין או היברידי – מה הכי משתלם?

מכונית היברידית: הסבר, יתרונות וחסרונות?

מכונית היברידית באופן כללי היא מכונית המשלבת בין שני מנועים: חשמלי ומנוע בעירה פנימית, המונע באמצעות דלק. מטרתו של השילוב הזה היא בעיקר לחסוך בדלק, על ידי "השלמה" של פעולת מנוע הבעירה הפנימי על ידי המנוע החשמלי ועל ידי כך, תרחישים כמו פקקים, עצירות מרובות וכד', נעשים הרבה פחות בזבזנים מבחינת דלק. בנוסף, מדובר ברכב שהינו שקט הרבה יותר מרכבים מונעי דלק באופן מלא.

אולם, החיסרון העיקרי של המכוניות הללו הוא המחיר – מדובר במכוניות בעלי מערכת הנעה מתוחכמת במיוחד שגם עולה בהתאם. קשה לנו לומר כרגע הם החיסכון בדלק שווה את ההשקעה במחיר המכונית, אך אין ספק כי אם אתם מתכננים לרכוש רכב לטווח הארוך ובייחוד אם אתם גרים בעיר ונוסעים בה ב- 90% ומעלה מהנסיעות שלכם, אולי כדאי לכם לשקול את האופציה הזו, אם לא, אולי שווה לשמור את הכסף ולרכוש מכונית זולה יותר.

רכבי בנזין: הסבר, יתרונות וחסרונות

מכוניות עם מנוע בנזין למעשה הנפוצות ביותר בישראל. יתרונן של המכוניות הללו הוא בעיקר בהיצע הגדול שלהן בשוק, הכולל מכוניות מכל הסוגים וכמעט מכל הגדלים. בנוסף, בשנים האחרונות אנו רואים התפתחות ראויה להערכה של מכוניות בנזין, הכוללות בעיקר שיפורים טכנולוגים וייעול של עבודת המנוע. אולם, החיסרון העיקרי של הרכבים הללו הוא הבזבזנות היחסית שלהם בדלק, כלומר מנוע בנזין לא נחשב לחסכוני במיוחד, וכן גם המנועים המתקדמים ביותר לא תמיד מצליחים להגיע לרמת החיסכון של מנועי הדיזל, כפי שנסביר מיד.

רכבי סולר: יתרונות וחסרונות

רכבי סולר, שהם בעצם רכבי דיזל ברוב המקרים נחשבים לחסכוניים ויעילים יותר מבחינת ייצור הדלק. מנוע הסולר, הוא מנוע שמסוגל להגיע לביצועים מרשימים עם כמות דלק קטנה יחסית ולכן, הוא משמש גם בכלי תחבורה גדולים ומאסיביים, לרבות משאיות, ספינות וכד'. הבעיה איתו, אם אפשר לקרוא לזה כך, היא שבישראל במשך שנים רבות בשונה מאירופה לא היה ניתן למצוא כמעט רכבי דיזל פרטיים ולכן, גם הציבור פחות מכיר אותם. אולם, פיתוחים שונים, בעיקר באירופה, הובילו לשכלול הסולר המשמש רכבים וכן, גם לשיפור מנועים באופן שכיום הם ירוקים יותר, פחות רועשים ויותר ידידותיים.

חלק מרכבי הסולר עולים יקר יותר מהמקבילים להם בשוק רכבי הבנזין, אולם הם כאמור חסכוניים יותר, כשהפער מגיע לכמעט פי-2 בצריכת הדלק לקילומטר. עם זאת, הם נחשבים לזולים יותר מהרכבים ההיברידיים.

אז כיצד להחליט?

המשוואה הכלכלית להחלטה אודות סוג הרכב, נוגעת בד"כ לשקלול מחיר הרכב ביחס לצריכת הדלק, בהתאם לסוג הנסיעות כמובן,נוסעים הרבה או מעט? נוסעים בעיר או מחוצה לה? ועוד. בכל אופן, רכבי סולר הם בד"כ האפשרות המועדפת מבחינה כלכלית, בעיקר למי שנוסע באופן יומיומי ומעוניין ברכב משפחתי במחיר ממוצע.

SOS בוואטסאפ